Portfolio
“Nothing thicker than a knife's blade separates happiness from melancholy.”
- Orlando, Virginia Woolf (1928)
Eigen werk
PAL(2024)
PAL is een beeldend gedicht, dat vorm geeft aan het moment dat we vrijheid inruilen voor veiligheid. lees verder
I Want to think without a thought (2023)
A research presentation based on the fascination and pleasure of indefinite thinking and interpretations of quantum field theory. Encouraged by transforming instead of being.
lees verder
Sehnsucht (2022)
Een bewegingsgedicht over een ruimte tussen de defenities. Een ruimte met verlangen, maar zonder inwilliging. Een contimuum zonder discrete stappen. lees verder
MHEX (2022)
Wanneer de herinnering wegvalt en we van schimmen niet meer dan schimmen maken
MAXIMALE HOEVEELHEID EXPLOSIEVE STOF is een performance installatie op locatie. In een diep duistere bunker word je ge- en misleid door je eigen intuïtie, gedachten en sensatie.
Lees verder
Orlando (2022):
In deze solo-performance Orlando vertolkt Pleuni het gelijknamige boek van Virginia Woolf. De spanning tussen transformatie en identiteit staat centraal. Lees verder.
Requiring space
The beauty of it
De onmacht, geen ruimte meer hebben om te kunnen luisteren. Ik zie het bij me geliefdes en het blijft rondrazen in mijn hoofd. Zoekend tijdens conceptontwikkeling een klein opzetje.
kijk hier voor het werk
A Body in Search to Be Touched (2020):
In dit filmproject bestudeert Pleuni het lichaam opzoek naar aanraking. Een solowerk opgenomen in de tweede lockdown.
Lees verder
Sehnsucht (2019):
begeerlijk, maar doet ook pijn
Sehnsucht is een fysiek duet gevoed door het velangen naar het ondefinieerbare in conflict met het verlangen naar contact.
Lees verder.
Performer
Pleuni’s verhuizing(2023)
Mimeperformer en theatermaker Pleuni Veen heeft door haar werk een sterke verbinding gekregen met haar lichaam.
lees verder
Vielfalt (2023):
Jakop Ahlbom Company keerde na meer dan tien jaar terug in Nederlandse theaters met Vielfalt. Als in een surrealistische film wordt het publiek meegevoerd in dansante duetten. Lees verder.
Infinite Lines (2022)
I think I will ben honest with them soon (2022)
Trying hard to enjoy themselves
Waiting for
2 seconds of nothingness
lees verder
Stabat Mater (2022)
lees verder
In dit live gevecht tegen ontwrichting, geregiseerd door Charles Pas voor Over het IJ festival, wordt gezocht naar nieuwe omgangsvormen. Lees verder.
Edda & Avan (2021)
Een VR performance.
Edda is a young woman and can be described as a Hikikomori. This term describes someone who shut themself off from the physical world. Lees verder.